Nå gjelder det å gripe muligheten. Vi kan i samarbeid med Sparebanken Nord Norge tilby våre medlemmer følgende kurs (Pro-skolen) 8. – 9.mai i Honningsvåg til en pris på kr 3500,

Maks 10 deltakere.

Påmelding til stig.hansen@nordkappnh.no  – senest innen 6.april.

 Ledelse og styre

Styret som ledelses- og utviklingsressurs for bedriften

Ledelse av SMB- bedrifter

Fra operativ ledelse og administrasjon til strategisk og overordnet ledelse

Rekruttering og utvikling av virksomhetens menneskelige ressurser

 

Mål for samlingen er at deltakerne kan se og iverksette tiltak i forhold til organiseringen av virksomheten, utnyttelse av de menneskelige ressursene man råder over, foreta de riktige prioriteringene i den daglige ledelse, og ikke minst kunne utvikle og ta i bruk styret som en viktig strategisk og ledelsesmessig ressurs for bedriften.

 

Økonomistyring

Bedriften i et helhetsperspektiv

Utvikling av praktisk og effektiv målstyring

Effektiv økonomistyring

Fra tradisjonell kalkyle og budsjettering til kundelønnsomhet og prognosebasert planlegging

Prosjektregnskap og prosjektstyring

 

Mål for samlingen er at deltakerne skal kunne se forbedringer og muligheter i sin løpende økonomistyring, og kunne forstå anvendelsen av de aktuelle styringsverktøyene som effektive ledelses- og beslutningsverktøy. Sentrale verktøy vil eksempelvis være budsjett og prognosebasert planlegging, samt helhetlig målstyring. Prosjektregnskap og prosjektstyring vil også bli belyst, samt krav til eksterne tjenesteleverandører av eksempelvis regnskaps- og økonomitjenester

 

Markedsføring

Bedriftsforståelse i et helhetsperspektiv

Markedsføring av service i tjenesteorienterte virksomheter

Den digitale kommunikasjonsarenaen

Markedsføring i dagens digitale kunnskapsbaserte samfunn

Service, tjeneste og kunnskapsdimensjonen i bedriften som en driver av bl.a lønnsomhet

Fra kunder som episoder til kunder som relasjoner

Konkurransefortrinn og økt lønnsomhet gjennom fokus på tjenester framfor produkter

 

Innovasjon og utvikling

Innovasjon i mindre virksomheter – enkelt og lønnsomt

Hvordan skape konkurransefortrinn gjennom systematisk innovasjon og utvikling

Produkt, tjeneste og konseptutvikling

Strategisk ledelse med fokus på styring av kunderelasjoner

 

Målet er at kursdeltakeren vil kunne se og iverksette systematisk forbedringsarbeid

 

 

Mål for samlingen er at deltakerne skal kunne se forbedringspotensialet i kunde og markedsarbeidet. Deltakerne skal kunne forstå hvilke verktøy og virkemidler som er til rådighet i denne sammenhengen.Som en viktig del av dette skal deltakerne også kunne iverksette konkrete forbedringstiltak i egen bedrift bl.a gjennom mer effektiv markedsføring og kundeorientert utvikling. Dette for å oppnå økt kundetilfredshet og lønnsomhet.

 

Kursansvarlig : Ketil Hveding ; utdannet siviløkonom/MBA med spesialisering i internasjonal markedsføring.  Han har vært næringslivsleder innenfor mange ulike bransjer, f.eks. reiseliv, bygg og anlegg, markedsanalyse, økonomi og regnskap. Han har erfaring fra å gripe tak i utfordrende virksomheter, identifisere kjerneutfordringene og snu den negative utviklingen. Han har undervist ved Handelshøyskolen BI i ledelsesfag i flere år og har vært med på SpareBank 1 sin satsing på PRO Skolen